BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

mandag 10. mai 2010

Why?

People say I look good. So why, oh why, do I feel so fucking ugly? Jeg hater lårene mine. Hoftene mine. Magen min. Ansiktsformen. Haka. Huden min. Puppene mine.

People say I have a cool style, nice clothes, a talent with makeup. So why do I feel so boring that I can puke? Jeg varierer skjelden på sminken. Håret er det samme. Jeg har aldri råd til nye klær eller sko lenger.

People say I shouldn't care about these things, that I should love myself.

So why do I hate myself? Can someone tell me that?

3 kommentarer:

Anita sa...

Hei,
Har du lest boka Selvfølelse nå! av Mia Törnblom? Den inneholder mange oppgaver slik at du må tenke og gruble gjennom. Hun skriver også en spesiell dagbok som du får oppskriften på. Hver kveld skal du tenke gjennom dagen som har gått. Hva har vært Bra? Det du er glad for skal du takke for og det du er usikker på i fremtiden skal du be om hjelp til. Det høres kanskje sprøtt ut, men Bra-Takk-Hjelp-boken funker. Prøv den, det er mitt beste råd til deg. Sender deg en stor klem :)

Morpheus sa...

I told you why.

Dine meninger er subjektive. Du bare ER. Stygg og pen er ting du og andre legger til visse atributter. Forskjellige atributter blir sett på som pene eller stygge av forskjellige mennesker.

Realiteten er at du er hverken pen eller stygg, du bare er. Resten er det øyet som ser som avgjør.

Det du virkelig burde spørre deg om er hvorfor du føler deg så stygg?

Morpheus sa...

Oh.. du gjorde det.. my mistake.. xD

Det er uansett bare et spørsmål du kan svare på. Man løser ikke psykologiske problemer med å bli fortalt hva som er riktig.

Man løser dem med å innse hva som er feil selv.